close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תהיות על הלוואות: שאלות ותשובות שחשוב לזכור

דסי נירי סיוון, תשפ02/06/2020

הלוואות עוזרות לנו לגשר על הפער בין הצרכים שלנו ליכולת שלנו לממן אותם כרגע, אך כדי לבחור את ההלוואה שמתאימה לנו, חשוב להבין בדיוק את כל הדברים המשפיעים על ההלוואות שנוכל לקבל. המדריך שלפניכם מרכז את התשובות לכל השאלות שחשוב לזכור לפני שלוקחים הלוואה

תגיות:
צילום: shutterstock
הלוואות הן כלי שתפקידו לסייע לנו להצליח בכל זאת לממן את השיפוץ שתכננו, להחליף את הרכב או להשלים את טיפול השיניים היקר של הילד, מבלי לחוות דוחק סביב ההוצאות השוטפות שלנו. רובנו היינו מעדיפים להיות מסוגלים לממן הכל בעצמנו מבלי להזדקק הלוואות*, אך לפעמים צריך למצוא דרך להתגבר על פער זמני בין ההכנסות להוצאות, או להתגבר על הוצאות לא מתוכננות שחייבים לשלם. אך האם אתם יודעים כל מה שצריך לדעת עליהן?

אילו סוגי הלוואות ניתן לקבל?
סוגי ההלוואות שניתן לקבל תלויים
בדרך כלל במטרה שלשמה אנחנו זקוקים להלוואה מלכתחילה. ישנן הלוואות לכל מטרה לתקופה של שנים ספורות למימון הוצאה חד פעמית כמו הוצאה רפואית, שיפוץ או אפילו חופשה. גם פריסת החיובים שלכם בכרטיס האשראי היא סוג של הלוואה. הלוואות לרכישות גדולות כמו רכישת רכב הן כבר הלוואות שבהן משתמשים ברכב כבטוחה עד לתשלום ההחזר המלא על ההלוואה.

מה צריך לבדוק כשלוקחים הלוואה?
גם אם אתם זקוקים לכסף ממש בדחיפות, רגע לפני שחותמים או מאשרים את בקשת ההלוואה, חשוב לבדוק כמה דברים לגבי תנאי ההלוואה כדי שלא תהיו מופתעים בהמשך:
1. מהי תקופת ההחזר?
כל הלוואה צריך להחזיר בסופו של דבר ולכן חשוב להבין לכמה זמן נמשכת תקופת החזר ההלוואה ומתי היא מתחילה. האם תצטרכו להתחיל לשלם את ההחזר החודשי כבר בחודש הקרוב או שיש תקופת גרייס כלשהי המאפשרת לכם להתחיל לשלם את החזר ההלוואה רק בעוד כמה חודשים. ככל שתקופת ההחזר ארוכה יותר כך התשלום החודשי עבור החזר ההלוואה יהיה קטן יותר, אך סכום ההחזר הכולל שתשלמו על ההלוואה יהיה גבוה יותר.
2. כמה עולה לכם ההלוואה?
העלות של הלוואה היא בעצם גובה הריבית שתשלמו על ההלוואה. ככל שהריבית גבוהה יותר, כך ההלוואה יקרה יותר. אך דרך אחרת להסתכל על זה, היא גם סכום ההחזר הכולל על ההלוואה לאחר שהפחתתם את סכום הכסף שלוויתם. לדוגמה, אם לוויתם 10,000 ש״ח למשך 36 חודשים, סכום ההחזר הכולל שתשלמו על ההלוואה יהיה גבוה מ-10,000 ש״ח ולמעשה ישקף את סכום ההלוואה יחד עם כל תשלומי הריבית עבור ההלוואה לאורך התקופה הכוללת של ההחזר.

3. מהו התהליך לאישור ההלוואה ותוך כמה זמן תקבלו את הכסף לחשבון?
אחרי שהבנתם את תנאי ההלוואה עצמה, חשוב להבין מה תצטרכו לעשות כדי לקבל את ההלוואה וכמה זמן זה לוקח. האם אפשר למלא בקשה אונליין באתר או בנייד. האם צריך לפקסס טפסים ולוודא שהגיעו. האם הבקשות נבדקות ומאושרות מיד או שישנו פרק זמן מסוים במהלכו תיבחן הבקשה שלכם. האם תצטרכו להציג מידע כלשהו על יכולת ההחזר שלכם או שמדובר בגוף שכבר מכיר את המצב הכלכלי שלכם. ולבסוף, תוך כמה זמן תקבלו את הכסף לחשבונכם.

ממי אפשר לקבל הלוואה?
אולי יצא לכם להיעזר בהלוואה מקרובי משפחה או אפילו מחברים קרובים, אך הלוואות כאלה עלולות ליצור מתחים מיותרים ביחסים ולהעמיד אתכם במצב לא נעים אם תצטרכו להחזיר את הכסף מוקדם ממה שסוכם. כיום ישנם בישראל גופים שונים שמורשים על פי חוק לתת הלוואה וביניהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, הגופים המנהלים את קרנות הפנסיה ועוד. כדי שלא נסתבך חשוב לוודא שההלוואה ניתנת מגוף מסודר עם כל האישורים הרשמיים הנדרשים.
עכשיו כשאתם מבינים בדיוק מהן סוגי ההלוואות הקיימות ומהם הדברים שכדאי לבדוק לפני שלוקחים הלוואה, אתם יכולים למצוא את ההלוואה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה